El passat divendres es va celebrar un ple extraordinari per a aprovar l’augment de les partides dels pressupostos prorrogats en matèria social. Des de Compromís es vam abstindre, per què? Quina va ser la postura defensada per Compromís Rafelbunyol?

• ✅ Estem d’acord en augmentar les partides del Pressupost destinades a pal·liar les conseqüències de la crisi sanitària, social i econòmica que ha provocat la Covid-19.
  • ❌ Estem en desacord amb la retallada a la meitat de les subvencions a tres entitats locals tan importants com són la Societat Musical “La Primitiva” de Rafelbunyol , el Rafelbunyol Cf o Falla El Tabalet. És molt injust i hauria d’haver estat l’última mesura a prendre.
  • 🤯No entenem com es pren aquesta mesura quan és l’any que més diners s’han rebut a l’Ajuntament tant pel Fons de Cooperació Municipal com per part d’institucions valencianes com la Generalitat Valenciana o la Diputació de València.
  • 😱 Com és possible que molts ajuntaments del voltant poden recórrer d’aquest fons per a pal·liar les conseqüències de la Covid-19 i a l’Ajuntament de Rafelbunyol no? Dificulta que estiguem amb un pressupost prorrogats i desfasats de l’any anterior i sense aprovar un pressupost el 2020 per un govern amb majoria absoluta?
  • 🤔Què passarà si necessiten més diners a final d’any? Retallaran diners de nou subvencions d’associacions que formen part del teixit cultural i social de Rafelbunyol?
  • 😤 Si volen ser tan puristes i ortodoxos per què altres anys no han retallat altres partides quan s’han gastat més diners en les partides pressupostades en les Festes Populars i Patronals ? Per què no poden retallar d’altres partides ?
  • ❌ El govern local no pot quedar-se passiu escudant-se amb el personal tècnic quan les retallades són una decissió política.

🎞 Pots veure les dos intervencions de Mario Carrera durant el ple extraordinari.